Bár a 2018-as országgyűlési választásokig közel másfél év hátra van, a nagyobb politikai pártok lassan megkezdik a felkészülést a parlamenti választásokra. Noha Orbán Viktor és a Fidesz 2018-as győzelme akár borítékolható is lenne, a magyar baloldal egy profi stratégiával garantáltan megnyerné a választásokat és kormányra kerülne.
Nézzük meg részletesen, hogy mi kell ahhoz, hogy a magyar baloldal a 2018-as magyar országgyűlési választásokat garantáltan megnyerje!
0. Együtt vagy külön?
A baloldali pártoknak nem kötelező együttműködniük a választás megnyeréséhez, de legkésőbb 2017 első negyedévében el kell dönteniük, hogy részt akarnak-e venni egy egységes, széles politikai bázison alapuló baloldali választási közösség létrehozásában és így közösen megkezdeni a felkészülést a parlamenti választásokra, vagy pedig külön indulnak. Bár a legutóbbi országgyűlési választások történései és legfőképpen az eredményei mindennemű baloldali választási együttműködés kapcsán minimum óvatosságra intenek, meggyőződésem, hogy a baloldali pártok szakértelmét, szervezeti lehetőségeit és pénzügyi forrásait érdemes lenne egy választási szövetség formájában egyesíteni a közös siker érdekében.
Fontos alapelv, hogy csak azok a baloldali pártok lépjenek egymással szövetségre, amelyek félre tudják tenni az önös, rövidtávú céljaikat és képesek egy közös baloldali politika mentén kialakítani a választási stratégiájukat, kormányra kerülve pedig Magyarországot a baloldali értékek bázisán a siker irányába elindítani. A száztizenhetedik titkos politikai egyeztetésre, a sajtónak hetente kiszivárogtató névtelen baloldali politikus egyéni szociális problémáira, a Facebook-on hisztiző kampányasszisztensre most nincs szükség. Mire van szükség? Gyors döntésre az együttműködésről és a közös munka mielőbbi megkezdésére. Amint a döntés megszületik, az együttműködő baloldali pártok kezdjék meg a közös felkészülést a 2018-as választásokra!
1. Kell egy profi szervezet!
Ismert a mai magyar politikai életben, hogy jelenleg egy baloldali párt rendelkezik ténylegesen, fizikailag kiépített (nem a Facebook-on és más online felületen!) országos pártszervezettel, ez pedig az MSZP. Az MSZP-nek és a vele esetlegesen társuló baloldali pártoknak rendkívül hatékonyan kell építenie erre a meglévő szervezetre és minden lehetséges módon továbbfejleszteni a meglévő kereteket. Ha a szervezetben mindenki pontosan tudja, hogy mi a saját feladata, akkor a szervezet hatékonyan fog működni – ez igaz a politikai pártokra is.
2. Kell egy profi stratégia!
A mai baloldali pártokkal az a probléma, hogy egyszerűen nincsen semmilyen látható, egységes baloldali politikai üzenetük és stratégiájuk. Persze, a korrupció elleni fellépés fontos, de mivel szinte az egész ország a korrupciótól szenved és mindenki a saját bőrén érzi a mindennapi korrupciót, ezért egyrészt ez az üzenet nem lépi már át a választók ingerküszöbét (Ja, hogy megint loptak? Mi ebben az új, eddig is loptak...), másrészt a jól ismert mechanizmusok miatt semmi érdemi nem fog történi a korrupció elleni hatósági fellépések eredményeit illetően, egészen egy baloldali kormányváltásig. Vannak persze ígéretes baloldali politikai kezdeményezések és kisebb fellángolások, de a kapkodás és a rövidtávú politikai haszonszerzés miatt ezek gyorsan elveszítik a szerepüket. Pozitív témák kellenek!
Rengetek olyan téma van, amely érdekli a magyar társadalom jelentős többségét és ezek a témák egyben klasszikus baloldali, szociáldemokrata témák. A baloldali pártok felelős vezetői és szakemberei tessenek elkezdeni nemzetközi szakirodalmat olvasni és eltanulni, hogy mi és miként működik akár Németországban, az Egyesült Államokban, vagy az Egyesült Királyságban. Itt az idő, hogy a baloldali pártok elkezdjenek valódi baloldali politikai üzeneteket megfogalmazni és a korábbi liberális vagy értelmezhetetlen rendpárti ötleteket mellőzni.
Ha megvan az üzenet, ki kell dolgozni a választási programot és ki kell alakítani hozzá egy profi választási stratégiát és egy cselekvési tervet, amelynek révén az üzenetet a választókhoz el lehet juttatni és amellyel meg lehet nyerni a választást. Stratégia nélkül hiábavaló az üzenet!
3. Kellenek a megfelelő emberek!
Sajnos napjaink politikai palettáján jelentős helyet foglalnak el azok a politikusok, akik teljes mértékben alkalmatlanok bármiféle felelős politikai feladatra. Magyarországon vannak gombnyomogató droidok, notórius hazudozók, egyszer A-t, majd másszor B-t mondó politikusok és olyanok is, akiknek az értelmi szintje erősen gyaníthatóan nem haladja meg egy kelkáposzta átlagos értelmi szintjét (tisztelet a kivételnek).
Noha a jelenlegi kormánypárt gazdagon el van eresztve Rezsi Szilárd jellegű képességekkel megáldott politikusokkal, ezzel szemben a baloldali pártoknak be kell vonzaniuk a lehető legjobb képességű embereket a soraikba. A sajtótájékoztatót végig röhögő vagy a két értelmes mondatot kinyögni képtelen politikus egészen egyszerűen árt a baloldalnak. Itt az ideje a toborzásnak és a vérfrissítésnek, hogy a régi káderek végre elmehessenek pihenni és új, tehetséges arcok juthassanak szerephez.
4. Kell a médiafelület!
Mindenhonnan azt lehet hallani és olvasni, hogy a korábbi baloldali médiatúlsúly a roppant hatékony kormányzati mechanizmusok miatt mára javarészt megszűnt vagy legalábbis megszűnőben van. Ez persze ebben a formában nem igaz, legfeljebb a korábbi liberális médiatúlsúly csökkent vissza arra a szinte, amit jelentőségénél és politikai teljesítményénél fogva időközben jogosan megérdemelt.
Nincsen elegendő saját média az egységes baloldali üzenetek eljuttatásához és a véleményformálás számára? Itt az idő nekilátni az új offline és online médiumok kiépítéséhez! Egy online médiafelület gyakorlatilag fillérekből létrehozható, a tartalmat képes egy árva újságíró vagy PR asszisztens is rendszeresen szerkeszteni és frissíteni, a videókat gyorsan és költséghatékonyan le lehet gyártani, fotók pedig amúgy is rendszeresen készülnek egy-egy politikai megnyilvánulásnál, ergo nem kellenek tízmilliók a működtetéshez. Az offline médiafelületek kialakításához már nagyobb befektetés kell, azonban az ideális finanszírozás megtalálása és a hirdetési felületek okos értékesítése nem ördögtől való titkok, elég, ha szemünket a kormánypártra vetjük.
5. Kell a pénz!
Pénz nélkül ma már nem lehet választást nyerni Magyarországon, hiszen a politikai reklámok és rendezvények gyártási, szervezési és más költségei jelentős összegre rúgnak. A jelenlegi baloldali parlamenti pártoknak a központi költségvetésből és a pártalapítványoknak juttatott szintén költségvetési pénzből van pénze, csak ezeket a forrásokat kellene sokkal okosabban és hatékonyabban felhasználni és a választási célok szolgálatába állítani. Nagyobb szerepet kell továbbá kapnia a magánforrások bevonásának, itt az ideje a Magyarországon hatályos jogi szabályozás által lehetővé tett pénzgyűjtési kampányok szervezésének!
Összefoglalva: ha a baloldali pártok a megfelelő stratégia mentén a megfelelő emberekkel kezdik el a felkészülést a 2018-as parlamenti választásokra, akkor garantált a győzelem és a kormányalakítás!
Az utolsó 100 komment: